історія України


Якщо виникають питання, пишіть на пошту larisaapenko.1968@gmail.com, або у вайбер (066 292 48 53).

Шановні учні та батьки, річна оцінка буде виставлятися  за такими критеріями:
1.Оцінка за 1 семестр
2.Оцінка за 2 семестр, яка виставляється на основі оцінок до 12 березня
3.Підсумкова оцінка за дистанційне навчання, яка виставляється на основі тематичних оцінок з 12.03 по 29.05.
Наприклад, 1семестр  - 5б,  2семестр (12.03 по 29.05.) - 4 бали, дистанційне навчання- 10 балів. Річна оцінка - 6 балів (5+4+9 = 18:3= 6 ).

Оцінки на блозі буду оновлювати щотижня (у понеділок), а не кожного дня. Всім учням завжди повідомляю оцінки одразу ж, як перевірю роботу.

НАВЧАЛЬНІ ДОСЯГНЕННЯ

26 травня 2020

Запрошення на віртуальні екскурсії
·        КИЇВ ЄВРОПЕЙСЬКИЙ.

·        7 рукотворных чудес Украины


·        Єкскурсія "Сім чудес Львова"




19 травня 2020
ТЕМА: Дозвілля. Як колись проводили вільний час. Турбота про здоров’я: колись і сьогодні.
Мета заняття:
·        Дізнатися про розвиток медицини у давні часи.
Домашнє завдання.
1.     Переглянути відео (5хвилин) за посиланням
2.     Опрацювати  § 26.
3.     Виконати вправу (за допомогою змісту та відео) «Закінчи речення».

1.     Здавна на Русі лікуванням займалися ____  _____.
2.     Першою на Русі заснувала в Києві лікарню _____  ______.
3.     Першу аптеку за часів Київської Русі відкрито у ___  _____.
4.     Відомі рецепти із цілющих трав створював монах Києво-Печерської лаври ...
5.     Видатною лікаркою в історії Русі була ___  _____.
6.     Масове поширення інфекційної хвороби серед населення ____





12 травня 2020
Практичне заняття. (розраховано на два уроки 05 та 12 травня)
Тема: Про що можна дізнатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево  
Мета заняття:
·     - розкрити зміст науки генеалогія, значення поняття родинне дерево; розвивати вміння роботи з фото, створювати родинне дерево ;
·        - розвивати вміння самостійної роботи учнів, виховувати гордість за свою родину, повагу до сімейних традицій 
Цікава інформація.
Фотографія це мить з життя. Люди ще в давні часи намагалися зберегти пам’ять про певні моменти життя. Першим схожим на фотоапарат пристроєм, створеним ще в ІІІ ст.. до н.е., був апарат – обскура. Камера була у вигляді ящика. А основу сучасного фотоапарату створив француз  Жозеф  Ньєпс. Він створив фотоапарат, який назвали «Геліограф» .  
          Результатом фотографічного процесу є отримання фотографії.
Фотогра́фія (від грецького «фотос»-світло та «графос»-пишу) зображення, отримане на певному матеріалі, здебільшого на цупкому папері. Колекції фотографій називають фотоальбомами. З винаходом фотоапарату фотографія стає одним із найважливіших історичних джерел.  Фотографія дає нам  уявлення  про подію, фіксує безпосередньо мить, коли вона відбувається.
Чому родинне дерево є історичним джерелом?
          Схему походження сім’ї називають родинним або генеалогічним деревом.  
         Наука, яка вивчає походження та взаємний зв’язок родини називається генеалогія. У сімейних архівах знатних родин у давнину та нині зберігають відомості про походження сім’ї та прізвища, про родинні зв’язки та близькість до відомих людей. Збирання інформації про власний родовід стало дуже важливим у 10 столітті. Аби довести свою шляхетність і мати право на привілеї, рицарі та інші дворяни збирали відомості про своє походження. Результати досліджень історії власної родини зображали у вигляді дерева. Зазвичай родинне дерево мало вигляд картини, яку розміщували на видноті.
ПРАКТИЧНА РОБОТА (на два уроки розрахована):
1ПРОПОНУЮ ВАМ СТАТИ ДОСЛІДНИКАМИ СВОГО ВЛАСНОГО РОДОВІДУ, ДОСЛІДНИКАМИ ВАШОЇ РОДИНИ. Підготовлені фотографії членів родини (з дозволу батьків, дорослих членів родини) розкласти таким чином: діти – це крона, батьки – гілля, чим нижче до коренів, тим старші члени родини. Вийшло родинне дерево.  


2. Спробуйте визначити, хто кому з членів родини ким доводиться. Перенесіть інформацію на дерево на окремий аркуш, де замість фотографій напишіть імена та прізвища. За цим  посиланням ви побачите зразки родинного дерева.   https://www.google.com/search?q=%D1%96%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%8F+5+%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81+%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%BD%D0%B5+%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BE&sxsrf=ALeKk02w-WjHxxhaBd9R6y8mAiJva2Xq5A:1588613651039&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=FHShYc_J4KGbfM%253A%252COenWjOJURTFJAM%252C_&vet=


05 травня 2020
Практичне заняття. (розраховано на два уроки 05 та 12 травня)
Тема: Про що можна дізнатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево  
Мета заняття:
·     - розкрити зміст науки генеалогія, значення поняття родинне дерево; розвивати вміння роботи з фото, створювати родинне дерево ;
·        - розвивати вміння самостійної роботи учнів, виховувати гордість за свою родину, повагу до сімейних традицій 
Цікава інформація.
Фотографія це мить з життя. Люди ще в давні часи намагалися зберегти пам’ять про певні моменти життя. Першим схожим на фотоапарат пристроєм, створеним ще в ІІІ ст.. до н.е., був апарат – обскура. Камера була у вигляді ящика. А основу сучасного фотоапарату створив француз  Жозеф  Ньєпс. Він створив фотоапарат, який назвали «Геліограф» .  
          Результатом фотографічного процесу є отримання фотографії.
Фотогра́фія (від грецького «фотос»-світло та «графос»-пишу) зображення, отримане на певному матеріалі, здебільшого на цупкому папері. Колекції фотографій називають фотоальбомами. З винаходом фотоапарату фотографія стає одним із найважливіших історичних джерел.  Фотографія дає нам  уявлення  про подію, фіксує безпосередньо мить, коли вона відбувається.
Чому родинне дерево є історичним джерелом?
          Схему походження сім’ї називають родинним або генеалогічним деревом.  
         Наука, яка вивчає походження та взаємний зв’язок родини називається генеалогія. У сімейних архівах знатних родин у давнину та нині зберігають відомості про походження сім’ї та прізвища, про родинні зв’язки та близькість до відомих людей. Збирання інформації про власний родовід стало дуже важливим у 10 столітті. Аби довести свою шляхетність і мати право на привілеї, рицарі та інші дворяни збирали відомості про своє походження. Результати досліджень історії власної родини зображали у вигляді дерева. Зазвичай родинне дерево мало вигляд картини, яку розміщували на видноті.
ПРАКТИЧНА РОБОТА (на два уроки розрахована):
1. ПРОПОНУЮ ВАМ СТАТИ ДОСЛІДНИКАМИ СВОГОВЛАСНОГО РОДОВІДУ, ДОСЛІДНИКАМИ ВАШОЇ РОДИНИ. Підготовлені фотографії членів родини (з дозволу батьків, дорослих членів родини) розкласти таким чином: діти – це крона, батьки – гілля, чим нижче до коренів, тим старші члени родини. Вийшло родинне дерево.  

2. Спробуйте визначити, хто кому з членів родини ким доводиться. Перенесіть інформацію на дерево на окремий аркуш, де замість фотографій напишіть імена та прізвища. За цим  посиланням ви побачите зразки родинного дерева.   https://www.google.com/search?q=%D1%96%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%8F+5+%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81+%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%BD%D0%B5+%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BE&sxsrf=ALeKk02w-WjHxxhaBd9R6y8mAiJva2Xq5A:1588613651039&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=FHShYc_J4KGbfM%253A%252COenWjOJURTFJAM%252C_&vet=


28 квітня 2020

Тема уроку:  ШКОЛИ І УНІВЕРСИТЕТИ  НА УКРАЇНСЬКИХ ТЕРЕНАХ.

1.      Прочитайте  § 26 с. 160-162, пункт 3-4.  Ознайомтесь з фото найвідоміших навчальних закладів України.
2.      Запишіть у зошит основні дати та події:
1632 р. – виникнення Києво-Могилянського колегіуму;
1661 р. – заснування Львівського університету;
1805 р. – відкриття Харківського університету;
1834 р. – відкриття Київського університету.
3.      Перегляньте відео «ШКОЛИ І УНІВЕРСИТЕТИ  НА УКРАЇНСЬКИХ ТЕРЕНАХ» (4 хвилини) за посиланням. https://www.youtube.com/watch?v=OrBZ8yMKGm0
4.      Домашнє завдання:
1.Опрацювати стор.160-162.
     2. Продовжить речення (запишіть у зошит). Слід добавити до моїх речень по 1-3 слова.
-          На розвиток освіти і науки позитивно вплинуло  поширення _________
-          Острозька академія - це перша на українських землях ____  ____  _____
-          Острозьку академію заснував  ________   _______ __________
-          Великим науково-освітнім центром України  була у 17 столітті ____ ____ __
-          Павло Чубинський - автор сучасного гімну України працював у _____ ___

-          !*** Чому у 19 столітті почався бурхливий розвиток освіти і науки?



21 квітня 2020
За сьогоднішньою темою надсилати мені нічого не треба. Діти, цю тему тільки запишіть у зошит і занотуйте терміни, які я вам надала. 
Тема уроку( § 26):  НАУКА ТА ОСВІТА НА УКРАЇНСЬКИХ ТЕРЕНАХ
1.      Перегляньте  § 26.  Ознайомтесь з фото вдатних українських вчених, з фото, або  малюнками їх винаходів, завдяки яким вони прославились на весь світ, і завдяки чому їх досі згадуємо і пам’ятаємо.
2.      Прочитати сторінки 158-159.
3.      Запишіть терміни.
-          Освіта цілеспрямована пізнавальна діяльність людей з метою отримання знань, умінь та навичок.
-          Наука діяльність спрямована на здобуття нових знань про природу та суспільство, навколишній світ.
-          Вчений знавець щонайменше однієї галузі науки, котрий у своїх дослідженнях застосовує лише наукові методи.
4.      Перегляньте відео (10 хвилин)за посиланням.
«Наші. ТОП-5 відкриттів українців, які змінили світ» https://www.youtube.com/watch?v=WffzbTk7BME
5.      Домашнє завдання (завдання за вибором) Опрацювати стор.158-159. Запишіть у зошит прізвище одного українського вченого, який вам найбільше сподобався, запам’ятався. Вкажіть що він зробив, що вас зацікавило, у який галузі зробив відкриття. Інформацію можна брати як із підручника, так і з мережі Інтернет.

Дата : 14 квітня
 Тема уроку( § 25):  УКРАЇНСЬКІ МІСТА І СЕЛА У МИНУЛОМУ І ТЕПЕР
Завдання для учнів
1.     Прочитайте § 25, та текст, який я розмістила, щоб вам було легше виділити головне з теми § 25.
2.     Перегляньте відео за посиланням. https://www.youtube.com/watch?v=zVftmvTAPu8
3.     Вам слід запам’ятати терміни і записати терміни.
-          Дитинець — центр міста укріплена стінами, валами та ровами частина міста.  Після прийняття християнства в дитинці будували головні міські церкви та собори.
-           «Город/град/городище» — означає «обгороджену територію» (з тину, або його називали ще паль (палісад — посаджені палі).
-          Місто — великий населений пункт.
 Тест 25.
Запитання 1
Як називається  тип поселенняжителі якого займаються переважно сільським господарством (обробітком землі, тваринництвом).
А.село
 Б.хутір
 В.місто
 Г.селище
Запитання 2
Які міста часів Київської Русі вважаються найдавнішими?( 3 відповіді)
А.Київ
 Б.Львів
В. Чернігів
Г. Іскоростень
Д. Одеса
Запитання 3
Як називається обгороджена територія з тину ?
 А.огорожа
 Б. палісад
 В.стіна
 Г.паль
Запитання 4
Як називали у Київській Русі центр міста, укріплена стінами, валами та ровами?
А. дитинець
 Б.окольний град
 В.посад
 Г.острог
Запитання 5
З якого матеріалу споруджувались переважно будинки в часи Київської Русі?
А.соломи
 Б.кісток
 В. дерева
 Г.каменю
*Запитання 6
Поясніть вислів печі топили «по-чорному» 
 Запитання 7
**Як ви гадаєте чому змінювались з часом особливості забудови українського села і міста.


 Дата : 07 квітня
 Тема уроку( § 24):  ГОСПОДАРСТВО ТА ТРАДИЦІЙНІ ЗАНЯТТЯ УКРАЇНЦІВ: КОЛИСЬ І СЬОГОДНІ
Завдання для учнів
1.     Прочитайте § 24.
2.     Вам слід запам’ятати терміни
-          натуральне господарство ( стор.147)
-          ринкове господарство (стор150)
І зрозуміти різницю між господарствами:
-         в одному з них продукцію виробляють виключно для своїх потреб, а не для продажу;
-         в іншому - в продукція виробляється з метою продажу і отримання прибутку, грошей.

ТЕСТ до § 24
Запитання 1. Господарство, де продукти виробляють для задоволення власних потреб, а не для продажу
варіанти відповідей
А. натуральне
Б. ринкове
В.привласнювальне
Г. відтворювальне
Запитання 2. Люди з давніх давен почали обробляти землю, засівати її — займатися ..
варіанти відповідей
А. скотарством
Б. садівництвом
В. землеробством
Г.рибальством
Запитання 3. Більшість населення Русі -України жило:
А. В лісах
Б. У містах
В. В сільській місцевості
Г. У степах
Запитання 4. Назвати цінні знахідки трипільців:__________, _______, _________ 
**Запитання 5. Що вплинуло на розвиток господарської діяльності людини
*** Запитання 6. Коли  відбулись найбільші зміни у виробництві?__________ Чому?________________________________________________________________________________________________________________





-